My Mum family

By Abdul Razak on 3:33 AM

Filed Under:


Hari zak nak citer sikit mengenai my mum family. Yang pakai songkok tu tuk zak.Tuk zak tengah dukung mak zak. Yang duduk tu nenek zak. Bergaya tak tuk zak.hehehehe.Zaman muda dulu tuk zak memang bergaya. Mak Zak kata sekarang zak ikut macam tuk zak. Nenek zak pula low profile. Dia tak suka nak bergaya macam tuk zak ni. Mengikut ibu zak, kakak zak ada iras nenek.Terlupa pula nak mension nama tuk zak. Nama dia Muhammad Ali manakala nenek zak pula bernama Ommath Rashetha. Nama nenek zak pula telah diturunkan kepada kakak zak. Manakala nama tuk zak pula telah diberikan kepada anak abg zak.




Ini pula tuk zak dengan mak zak. Cute kan mak zak masa kecik-kecik dulu. Tuk zak ada dua anak perempuan hasil perkahwinan dengan nenek zak. Nenek zak telah meninggal dunia pada tahun 1960an. Kira masa tu arwah meninggal pada usia yang muda. Manakala Tuk zak meninggal dunia pada tahun 1985. Setelah nenek zak meninggal dunia mak dan makcik zak dijaga oleh tuk zak. Menurut mak zak, arwah tuk zak seorang yang tegas dan garang. Beliau juga pentingkan pendidikan mak dan makcik zak. Tetapi mak zak setelah tamat SPM telah dikahwinkan dengan ayah zak. Manakala makcik zak pula mempunyai cita-cita tersendiri setelah tamat belajar. Beliau bekerja sebagai warden penjara. Kini makcik zak sudah tiada lagi di bumi ini. Arwah telah meninggal dunia pada tahun 1998. Arwah mempunyai 4 orang cahaya mata. Mereka terdiri daripada Syed Nasir, Sharifah Nur, Syed Azman dan Sharifah Zarina. Mak zak pula mempunyai empat orang cahaya mata . Mereka terdiri daripada Omar Khan , Ommath Rashetha, Rashid Khan dan Abdul Razak.





Ini pula gambar masa mak zak belajar di Convent Taiping. Inilah satu-satu gambar yang masih disimpan lagi oleh ibu zak. Gambar-gambar lain semua ntah hilang ke mana.

0 comments for this post